Державна підсумкова атестація з біології проводиться в письмовій формі за навчальним посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з біології. 11 клас. (авт. Фіцайло С. С., Скрипник Н. В., Мердух І. І., Мирна Л. П., Соболь В. І. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Посібник включає 20 варіантів атестаційних робіт, зміст яких відповідає навчальній програмі з біології для 10 – 11 класів. Атестаційна робота складається з чотирьох частин. Перша частина включає 15 завдань у тестовій формі з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих. Друга частина включає 6 завдань: 2 завдання на встановлення відповідності; 1 завдання на встановлення правильної послідовності; 1 завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей; 2 завдання з вибором трьох правильних відповідей з шести запропонованих. Третя частина включає 4 завдання: 2 завдання відкритого типу, які передбачають коротку відповідь; 2 задачі з трьох напрямків біології (молекулярна біологія, закономірності спадковості та мінливості, екологія екосистем). Четверта частина представлена завданнями відкритого типу, які передбачають надання учнями розгорнутої аргументованої відповіді. Зміст завдань спрямований на виявлення рівня сформованості в учнів уміння пояснювати біологічні закономірності, порівнювати біологічні об’єкти, процеси, явища, встановлювати зв'язок між будовою і функціями тощо. Завдання четвертої частини розміщено окремим блоком після варіантів атестаційних робіт.

Атестаційна робота для учнів, які вивчали біологію на академічному рівні й рівні стандарту, складається з варіанту атестаційної роботи і одного завдання четвертої частини, яке обирає учитель (усього 26 завдань). Для учнів, які вивчали біологію на профільному рівні атестаційна робота складається з варіанту атестаційної роботи і трьох завдань четвертої частини, які обирає учитель (усього 28 завдань).

Варіанти атестаційних робіт добирають загальноосвітні навчальні заклади: для кожного класу не менше десяти варіантів атестаційних робіт і не менше чотирьох варіантів завдань четвертої частини.

На виконання письмової атестаційної роботи відводиться 90 хвилин для учнів, які вивчали біологію на академічному рівні й рівні стандарту, і 120 хвилин для учнів, які вивчали біологію на профільному рівні.

Під час роботи учням не дозволяється користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо), окрім довідкових матеріалів, розміщених у збірнику. Для проведення обчислень учні можуть користуватися калькулятором.

Оформлення відповідей на завдання першої і другої частини здійснюються учнями у бланку, зразок якого наданий в збірнику; на завдання третьої та четвертої частин - на аркушах із штампом навчального закладу.

У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою державна підсумкова атестація з біології проводитиметься за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з біології для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (російською мовою). 11 клас" (авт. Фіцайло С. С., Скрипник Н. В., Мердух І. І., Мирна Л. П., Соболь В. І – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Державна підсумкова атестація з біології проводиться в письмовій формі за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з біології. 9 клас" (авт. Костильов О. В., Андерсон О. А. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Посібник містить 30 варіантів атестаційних робіт. Кожен варіант включає 29 завдань для загальноосвітніх класів (перша, друга, третя та четверта частини) і 31 завдання для класів з поглибленим вивченням біології (завдання №30 і 31 – п’ята частина). Зміст завдань атестаційної роботи охоплює різні розділи навчальної програми з біології (рослинний світ, гриби, бактерії, тваринний світ, людина).

Атестаційна робота складається з п’яти частин. Перша і друга частини містять завдання з вибором однієї правильної відповіді різного рівня складності. У першій частині 12 завдань (2 завдання з біології рослин, 2 – з біології тварин і 8 – з біології людини), у другій частині 10 завдань (2 завдання з біології рослин, 2 завдання з біології тварин, 6 завдань з біології людини). Третя частина включає три завдання з вибором однієї правильної відповіді та використанням графічних зображень (по 1 завданню з біології рослин, тварин і людини), одне завдання на встановлення відповідності і одне завдання на встановлення послідовності явищ, структур, подій. У четвертій частині включені два відкриті завдання з біології людини, які передбачають розгорнуту відповідь і спрямовані на перевірку уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, пояснювати, робити висновки, послідовно і логічно викладати матеріал. П’ята частина включає завдання для класів з поглибленим вивченням біології: одне завдання на встановлення відповідності і одне завдання з розгорнутою відповіддю.

Учні загальноосвітніх класів виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої частин атестаційної роботи. Учні класів з поглибленим вивченням біології виконують завдання першої, другої, третьої, четвертої та п’ятої частин атестаційної роботи. Під час виконання роботи учням не дозволяється користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо).

Оформлення відповідей на завдання атестаційних робіт здійснюється учнем у бланку, зразок якого розміщено у збірнику. Відповіді на завдання з розгорнутою відповіддю (№№ 28, 29, 30) оформляються на аркушах із штампом навчального закладу. Критерії оцінювання кожного типу завдань, таблиці переводу набраних балів у 12-ти бальну систему оцінювання навчальних досягнень учнів наведено у пояснювальній записці до збірника.

Учні загальноосвітніх навчальних класів виконують атестаційну роботу протягом 60 хвилин. Учні класів з поглибленим вивченням біології – протягом 90 хвилин. Час на вступну бесіду та інструктаж не враховується.

Державна підсумкова атестація з біології у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою проводитиметься за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з біології для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (російською мовою). 9 клас" (авт. Костильов О. В., Андерсон О. А. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Кiлькiсть переглядiв: 447

Коментарi