Державна підсумкова атестація з екології проводиться в письмовій формі за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з екології. 11 клас" (авт. Бойчук Ю. Д., Малікова С. О. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).
Зміст атестаційних робіт відповідає чинним навчальним програмам з екології рівнів стандарту, академічного та профільного для загальноосвітніх навчальних закладів.
Посібник містить 15 варіантів атестаційних робіт, в яких завдання поділено на два окремі блоки: А та Б.
Кожний варіант блоку А складається з 26 завдань, розподілених на три частини, що відрізняються складністю та формою. Серед них представлені: завдання в тестовій формі (завдання з вибором однієї чи кількох правильних відповідей), завдання відкритої форми (робота зі статистичними даними, картами екологічного стану України). Кожен варіант для рівнів стандарту й академічного містить завдання з трьох змістових блоків:
Кожний варіант блоку Б представлено двома завданнями (№№ 27, 28): розрахункова задача, завдання-дилема. Виконуючи завдання-дилему, учень повинен обрати один або декілька дистракторів, надати розгорнуту аргументовану відповідь, яка повинна відображати знання всіх аспектів діяльності людини у зазначеному в завданні контексті.
Атестаційна робота для учнів, які вивчали навчальний предмет "Екологія" на академічному рівні й рівні стандарту, складається тільки із завдань блоку А. На виконання атестаційної роботи учням, які навчалися за програмами рівнів стандарту й академічного, відводиться 90 хвилин.
Атестаційна робота для учнів, які навчалися за програмою профільного рівня, складається із завдань блоків А та Б. При цьому номер варіанту завдань блоку Б повинен співвідноситись із номером варіанту завдань блоку А. На виконання атестаційної роботи учням профільного рівня надається 120 хвилин.
Оформлення відповідей на завдання першої та другої частин блоку А учні здійснюють у бланку, зразок якого поданий у збірнику. Відповіді на завдання з розгорнутою відповіддю оформлюються на аркушах із штампом навчального закладу. Бланк відповідей містить спеціально відведену частину для внесення змін у відповіді першої та другої частин. Таке виправлення не веде до втрати балів. Якщо ж виправлення зроблено в основній частині бланка відповідей, то бали за таке завдання не нараховують.
Під час проведення державної підсумкової атестації з екології учням не дозволяється користуватися будь-якими матеріалами чи посібниками, крім карт екологічного стану України, які розміщені в шкільних географічних атласах: «Атлас 8 клас. Фізична географія України» (ДНВП "Картографія", 2006-2011) та «Фізична географія України. Атлас для учнів 8 класу» (ЗАТ "Інститут передових технологій", 2008, 2009). Для обчислення даних учні можуть користуватися калькулятором.